-

Godny-Ojciec : http://niepoprawni.pl/blogi/godny-ojciec

Marsz Niepodległości - Po co polscy patrioci „kopią się z koniem” nacjonalizmu?

Wybaczcie mi Polacy, Patrioci, obrońcy i wyznawcy Polskiego Nacjonalizmu, ale z okazji kolejnego „Marszu Niepodległości” muszę wam zwrócić uwagę na błąd który nieświadomie popełniacie. Błąd który może się skończyć dla tzw Młodych Polskich Narodowców katastrofą.

I nie tylko dla nich, ale pewnie dla wszystkich młodych Polaków... Nie robię tego aby was upokorzyć, ale by wzmocnić. Nacjonalizm na zachodzie przynajmniej od zakończenia IIWW definiuje się i rozumie inaczej niż w Polsce. Nie mamy na to wielkiego wpływu. Nie mamy szans by to zmienić. W ogóle pomysł żeby inwestować własne siły i środki w zmienianie definicji powszechnie obowiązujących słów, uważam za absurdalny. Lepiej i taniej jest słowo „nacjonalizm” pejoratywnie się kojarzące prawie wszystkim na świecie, po prostu zastąpić słowem „patriotyzm”. Albo jakimś innym jeszcze lepiej się wszystkim kojarzącym...

Za formatem nacjonalizm>>faszyzm” stoją potężne pieniądze zainwestowane przez dziesiątki lat polityki edukacyjnej i historycznej wielkich mocarstw. W Polsce nacjonalizm (patriotyzm) ma czystą historycznie hipotekę i czyste ręce. Nie ma się więc czego wstydzić. I właśnie dlatego łatwo jest polskich patriotów wrobić w bezsensowną obronę zbrodniczego nacjonalizmu zachodu.

Na zachodzie nacjonalizm nie bez powodu kojarzy się z ludobójstwem, holokaustem, rasizmem, totalitaryzmem i wszelkimi innymi zbrodniami. To skojarzenie jest dobrze zakorzenione i ugruntowane w kulturze i mentalności tak potężnych narodów jak Rosjanie, Francuzi, Anglicy i Niemcy. Postawienie się im Polaków frontem z obroną nacjonalizmu nie ma żadnych szans na sukces.

I chyba o to tutaj chodzi. Cała ta akcja propagandowa na zachodzie w związku z Marszem Niepodległości ma na celu ożenienie (zespawanie) polskich patriotów z pojęciem "nacjonalizm" raz na zawsze, i to w rozumieniu zachodnim a nie polskim. A potem do zderzenia żywiołu Polaków, już z przyprawioną gębą faszystów, z resztą światłych Europejczyków. Łatwo przewidzieć skutki takiego zderzenia...

Nie mamy szans żeby zmienić ich rozumienie pojęcia nacjonalizm. Obrona słowa "nacjonalizm" nieuchronnie wpycha nas w towarzycho Hitlerowców, Gestapowców, SSmanów i wszelkich innych lewackich sierot po autentycznych zbrodniarzach i bestiach. Cała energia narodowego odrodzenia Polaków jest na naszych oczach sprytnie przekierowywana w pompowanie antypolskich narracji. Jest to bolesna konstatacja.

Francuzi, Niemcy, Anglicy i cała ta mierzwa drobnych folksdojczów oscylujących wokół nich, są patriotami!!!! Dlaczego my Polacy koniecznie musimy zostać jedynymi nacjonalistami w Europie?

Polscy patrioci lepiej zrobią jeśli staną w pierwszym szeregu walki z każdym nacjonalizmem i faszyzmem. Bez dzielenia włosa na czworo i nikogo nie interesującego filozofowania.

Zwłaszcza, że to nie zabawa. To jest sprawa naszego życia i śmierci.

 



tagi: patriotyzm  faszyzm  nacjonalizm  marsz niepodległości 

Godny-Ojciec
13 listopada 2017 12:49
40     2388    1 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

JK @Godny-Ojciec
13 listopada 2017 13:03

Przeraszam, że trochę obcesowo. Czy myślisz, że organizatorzy marszu o tym nie wiedzą. Wiedzą doskonale. I to jest ich zadanie do wypełnienia.

Przed rozpoczęciem akcji organizowania marszów Bosak i Winnicki nie wychodzili ze studiów TVN24 i Polsatu. Filmiki z ich udziałem krążyły po internecie z regularnością okrążania słońca przez planety. Dla okrasy wrzucano w telewizor Artura Zawiszę. Ziemkiewicz w telewizji publicznej kreował się na ideologa nowej Endecji.

Później poszło jak z płatka. Jeden marsz z zadymą, drugi z jeszcze większą i masz wszystkich "patriotów" w jednym miejscu i możesz im przypisać co tylko chcesz: pożeranie żydowskich dzieci, heilowanie, miłość do Musoliniego i Hitlera.

zaloguj się by móc komentować

Godny-Ojciec @JK 13 listopada 2017 13:03
13 listopada 2017 13:07

Myśle że o tym nie wiedzą.

W innym wypadku musiałbym przyjąc, że są takimi samymi zdrajcami Polaków jak Petru, Boni, Kwaśniewski czy Schetyna...

zaloguj się by móc komentować

Wolfram @Godny-Ojciec
13 listopada 2017 13:27

Myślę, że jest gorzej, niż pan napisał.

Po tym, jak wyczerpała się fomuła eksploatacji bloku socjalistycznego i trzeba było zainstalować demokrację, niepodległość i  inne zabawki dla gawiedzi, by mogła z dumą prężyć pierś, a prawdziwi demokraci pobierać pożytki w formule kapitalistycznej - trzeba też było zainstalować zabezpieczenia, żeby się sprawy nie wymknęły spod kontroli.

Polska to młoda demokracja i jeszcze nie wszystko potrafi, a tak ogólnie, to narażona jest na choroby, jak każdy młody organizm (brak demokratyczych tradycji) - więc trzeba, żeby tam (w Polsce) byli jacyś chłopcy do bicia, co to ich można zawsze wyciągnąć i pokazać i pouczyć. To się potem przekłada na pieniądze i na nicniemożenie. 

Czy tzw. Zachód miał kogoś takiego? Miał. Rodzinę Giertychów. Spełniała wszystkie kryteria - miała tradycję, odpowiednie poglądy, pochodziła  z Londynu, zawdzięczała coś Koronie i była zaangażowana we współpracę z władzą centralną, którą reprezentował Wojciech Jaruzelski. Kandydat idealny.

Tak powstała LPR, różne ruchy narodowe - i tak się to toczy, nawet nie trzeba dawać pieniędzy, zawsze znajdzie się jakiś dureń, co powie kilka słów za dużo. Nawet, jak nie powie - to się wyinterpretuje. Nie ma znaczenia, czy te ruchy obiektywnie reprezentują cokolwiek złego, czy dobrego - nie o to chodzi - chodzi o to, że mają być i to wystarczy.

Ludzie dziwią sie, że spokojnie idący człowiek z flagą czy bez - z dzieckiem, czy bez - nazywany jest faszystą. Kochane kursanty - wy nic nie rozumiejecie. Gdyby na marszu szli sami tęczowi, to też byliby to faszysci - tylko ci, od Ernsta Roehma, co się pokłócili z Adolfem. Ale też faszyści.

zaloguj się by móc komentować

JK @Godny-Ojciec 13 listopada 2017 13:07
13 listopada 2017 13:27

To jest jedna możliwość.

Druga zaś możliwość to naiwność bądź głupota.

Obydwa powody są wystarczające by obchodzić ich (organizatorów marszów) szerokim kołem.

To co opisałeś przyda się zapewne uczestnikom

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Godny-Ojciec
13 listopada 2017 22:47

Mniej telewizji. Organizatorów to zawsze lepiej obchodzić szerokim kołem. Nie jestem anarchistą, ale warto zobaczyć (posłuchać i nawet porozmawiać), kto będzie w pobliżu - ale dalej niż sąsiad, na wypadek niespodziewanego trzęsienia ziemi.

zaloguj się by móc komentować

Godny-Ojciec @MarekBielany 13 listopada 2017 22:47
13 listopada 2017 23:09

No dobra ale mogłeś chociaż trochę napisac na temat :)

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Godny-Ojciec 13 listopada 2017 23:09
13 listopada 2017 23:23

Jak zostanę bez pracy, to spróbuję opisywać spacery.

Ale nie będę aspirował ! :)

zaloguj się by móc komentować

Godny-Ojciec @MarekBielany 13 listopada 2017 23:23
13 listopada 2017 23:38

Nie kracz wystarczy że ja mam wilczy bilet

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Godny-Ojciec 13 listopada 2017 23:38
13 listopada 2017 23:51

Nie kraczę. Ks. Orzechowski zrobił porównanie krukowatych i wróbli: Ze względu na budowę łapek, te pierwsze mogą chodzić, a wróble skaczą. Tak to jest. Od tej pory polubiłem krukowate. Oby tylko nie zabierały się do wróbli. Wśród krukowatych (może się mylę) jest szpak, którego okrutnie prześladują.

zaloguj się by móc komentować

Godny-Ojciec @MarekBielany 13 listopada 2017 23:51
14 listopada 2017 00:34

Krukowate pożerają wróble i zawsze pożerać będą. Żeby ratować wróble trzeba sadzić dużo gęstych krzewów jagodowych tak by miały się gdzie schronić i co jeść zwł zimą.

My Polacy jesteśmy jak te wróble... Nawet nasz nacjonalizm taki wróblowaty był zawsze. Jak nam wytną krzaczory to po nas.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Godny-Ojciec 13 listopada 2017 13:07
14 listopada 2017 00:46

Ja przyjmuje, ze wlasnie takimi sa...

... malymi, podlymi i zaklamanymi sprzedawczykami !!!

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Paris 14 listopada 2017 00:46
14 listopada 2017 09:34

Spokojnie można ich tak segregować. Wszyscy się przecież  w jednej niszy  nie pomieszczą, a poza tym, co to byłaby za demokracja z jedną tylko opcją ideolo. Toteż lepiej wygląda medialnie, jeśli się "pięknie " różnią, byle nie co do istoty rzeczy. Np. żebyczwrócic zagrabione przez socjalistów i komunistów.

zaloguj się by móc komentować

Godny-Ojciec @stanislaw-orda 14 listopada 2017 09:34
14 listopada 2017 11:10

Nie ma jak i nie ma co zwracać. Po pierwsze to trzeba by odzyskać kresy żeby było co zwracać w naturze. Po drugie nie da się ustalić kryteriów zwrotu które nie doprowadziłyby do wojny wszystkich ze wszystkimi.

Mój dziadek stracił dom i ziemię nie dostał w zamian nic poza podatkami do płacenia. Nic po nim nie odziedziczyłem poza różańcem i przedwojenną mapą Polski. Chcesz mnie obciążyć dodatkowym podatkiem na pieniężne rokompensaty dla potomków obszarników którzy przeczekali cieżkie czasy w Londynie? Czy chcesz mi podarować drogę na Ukrainie, którą ktoś przypadkiem wytyczył przez miejsce gdzie stało gospodarstwo i dom mojego dziedka?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Godny-Ojciec 14 listopada 2017 11:10
14 listopada 2017 18:42

Dlaczego domagamy się reparacji wojennych od Niemiec, a nie domagamy się takowych  od Ukrainy, od Białorusi, od Litwy i od Rosji?

To ww. kraje  powinny "zreparować" obywatelom polskim i ich spadkopbiercom zrabowane mienie, gdyż kraje te "otrzymały" polskie ziemie, nierzadko wraz z ich mieszkańcami.

zaloguj się by móc komentować

Godny-Ojciec @stanislaw-orda 14 listopada 2017 18:42
14 listopada 2017 19:03

A oni tylko czekają żeby nas zasypać żywą gotówką :)

Nie rozpoczyna się wojny nie mając  szansy graniczącej z prawie pewnościa na jej wygranie.

Wystawić  "d" do przecwelowania to każdy głupi potrafi.

Proponuje schować akty własności w bezpieczne miejsce i czekać na odp okazję lub uznać że kto nie potrafi upilnować swojego majatku przed bandytami to na niego nie zasługuje i dać sobie spokój z niekończącym się rozpamiętywanie

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Godny-Ojciec 14 listopada 2017 19:03
14 listopada 2017 20:01

Sprowadza Pan sprawę do kwestii gustu. Ciekawe, że "etruskowie" mają zgoła inne zdanie na ten temat i starają się egzekwować "reparacje"  od wszystkich wkoło, a przecież nie utracili ani km kwadratowego terytorium w wyniku po-drugowojennych porządków.

zaloguj się by móc komentować

Godny-Ojciec @Godny-Ojciec
14 listopada 2017 20:16

Etruskowie są skuteczni w swoich działaniach a my nie. Mają unikalną wiedzę jak to robić, którą śmiało możemy zawac technologią. Dochodzili do tej skuteczności ciężka pracą, nauką i szacunkiem dla starszych i mądrzejszych którzy byli w posiadaniu takiej wiedzy.

Proponuję zanim zacznimy podnośić roszczenia wobec kogokolwiek dojść do podobnej wiedzy.

Inaczej będziemy się zachowywać jak pijany we mgle będziemy zbierać raz w mordę raz w dupę i nawet nie poznamy od kogo.

Póki co nasze roszczenia trzeba dobrze dokumentować dowodami i nie pozwalać na ich bezmyślne niszczenie.

Tyle możemy zrobić a nawet tego nie robimy.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Godny-Ojciec @Godny-Ojciec 14 listopada 2017 20:16
14 listopada 2017 20:19

Nie lubię używać  w odniesieniu do Chazarów nazwy Etruskowie bo w końcu to słowianie byli tak nam bliscy że moglibyśmy się z nimi porozumiewać bez tłumacza.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Godny-Ojciec 14 listopada 2017 00:34
14 listopada 2017 23:11

Co "zdolniejsze" migrują.

Słabsze zostają !

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 14 listopada 2017 23:11
15 listopada 2017 00:03

Już więcej nie będę się reklamował.

Zostanie: marsz-niepodlegosci-po-co-polscy-patrioci-kopia-sie-z-koniem-nacjonalizmu

Chhhhhhhhmm....

popatrz po prostu.

 i posłuchaj.

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @Godny-Ojciec 13 listopada 2017 13:07
15 listopada 2017 06:35

Po prostu trzeba ich o to zapytać. A przede wszystkim o dziadków...

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @Wolfram 13 listopada 2017 13:27
15 listopada 2017 06:47

"Tak powstała LPR, różne ruchy narodowe - i tak się to toczy, nawet nie trzeba dawać pieniędzy, zawsze znajdzie się jakiś dureń, co powie kilka słów za dużo. Nawet, jak nie powie - to się wyinterpretuje."

Jedno zdanie, a ile niefasobliowści. Łatwo przychodzi napisać o LPR... ale gdyby zastanowić się nad obecnością Macierewicza, Olszewskiego, Janowskiego...

"jakiś dureń"... A może nie dureń, a jedynie nędzny agenciak, którego ktoś trzyma na krótkiej smyczy, bo coś tam w młodości przeskrobał...

"powie kilka słów za dużo"... A tutaj toczyła się dyskusja na temat "czystości" języka pisanego spod klawiatury. Wystarczy poczytać, aby zwątpić... Tak jak z pisaniem o niczym, i to jeszcze z błedami, to podobnie jest z językiem "mówionym". Na palcach jednej ręki mozna wyliczyć oficjeli, którzy mówiliby z sensem.

A co interpretacji... Od 2 tysięcy lat interpretowana jest pewna Księga. Wystarczy porównać jej poziom ze podobnymi produktami współczesności, aby zrozumieć problem.

Pierwszy z brzegu "cymesik" wiekszości ustaw: wszystko za wyjątkiem! I to podobno jest logiczne. A w Piśmie jest napisane: niech wasza mowa będzie...

Drugi "cymesik", to: czy ustawa musi być? Tak... ale... No i jej nie ma!

No i wreszcie trzeci: kontekścik... wyrwane z kontekstu. A tak na prawdę wyrwane z pustej głowy.

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @Godny-Ojciec 14 listopada 2017 00:34
15 listopada 2017 06:53

Ostatnio Prezes mówił nie o Polakach, a o wspólnocie etyczno-kulturowej (z pamięci). I tu jest problem: przez historię niosła nas "pospolitość rzeczy" a nie ograniczajaca się "polskość". A tą "pospolitością" był Rzym, a nie polskość Dmowskiego...

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @stanislaw-orda 14 listopada 2017 18:42
15 listopada 2017 06:56

Myślenie "gettem", a nie Rzeczpospolitą. Co mają powiedzieć Białorusini lub Ukraińcy mieszkający w Polsce, których dzidowie wybrali PRL zamiast Sowietów?

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @Godny-Ojciec 14 listopada 2017 19:03
15 listopada 2017 06:58

Nie ma co kraść kieliszka, lepiej ukraść cały bar. Tak zrobili nasi przodkowie, jeno nie kradli a zaproponowali zmianę właściciela. I co ciekawe, dotychczasowi na to zgodzili się...

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @stanislaw-orda 14 listopada 2017 20:01
15 listopada 2017 06:59

Przypominam jedynie co stało się z Etruskami... No i że też byli wpływowi...

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @Godny-Ojciec 14 listopada 2017 20:19
15 listopada 2017 07:02

Kak zwał, tak zwał. Gdyby nasi przodkowie znali się na księgowości i mieli "noł-hau" handlu, to nie byłoby problemu.

Dzisiaj podobnym problem jest to, że historię i teraźniejszość piszą nam obcy, a my jedynie potrafimy albo gadać do upadłego, albo maszerować bez sensu...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Godny-Ojciec 13 listopada 2017 13:07
15 listopada 2017 07:53

wiedzą, wiedzą, na idiotów nie wygladają

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Paris 14 listopada 2017 00:46
15 listopada 2017 07:55

masz rację, zapach kasy oraz poczucie wyższości, etc i ciemny lud to kupi

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Godny-Ojciec 14 listopada 2017 19:03
15 listopada 2017 07:57

masz rację, dobrze zorganizowane i pielęgnowane archiwa rodzinne zawsze staną się aktywem [w najdziwniejszych nawet sprawach]

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Godny-Ojciec 14 listopada 2017 19:03
15 listopada 2017 08:01

natomiast nie szarżuj z tą pewnoscią obrony przed bandytami, nie widziałeś jeszcze prawdziwych bandytów - aby takiego jak Ty załatwić wystarcza dwutygodniowa kontrol skarbowa lub oskrżenie o czerpanie korzyści w wys. 1 zł/m-c - i z pierdla nie wyjdziesz a majątek zobaczysz na licytacji komorniczej - tak ostrożniej o tym bohaterstwie i przebiegłości w obronie własnego majątku

zaloguj się by móc komentować

qwerty @marek-natusiewicz 15 listopada 2017 07:02
15 listopada 2017 08:02

no to zrób coś pozytywnego, nawet w skali laboratoryjnej - odwagi

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Godny-Ojciec 14 listopada 2017 20:16
15 listopada 2017 08:05

no to pokaż skuteczność czynem - zamień pisanie na konkretne byty funkcjonujace w realnej przestrzeni, a Etruskowie naprawdę nikogo nie interesują, bo jest rok 2017

zaloguj się by móc komentować

Godny-Ojciec @marek-natusiewicz 15 listopada 2017 07:02
15 listopada 2017 10:11

A ty? Robisz coś z sensem? Czy twoja misja to krytykować innych.

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @qwerty 15 listopada 2017 08:02
15 listopada 2017 10:19

I vice versa oczekuję...

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @Godny-Ojciec 15 listopada 2017 10:11
15 listopada 2017 10:21

Proszę sprawdzić w sieci. Wujek gógl odpowie...

zaloguj się by móc komentować

Godny-Ojciec @qwerty 15 listopada 2017 08:01
15 listopada 2017 10:24

Zgladałem w oczy prawdziwym bandytom 15 minut po tym jak nie udało się im mnie zabić. Nie "zabić"! Po prostu zabić.

Nawet nie warto zaczynać starań o jakikolwiek majatek kiedy wiesz, że takie są warunki w których będziesz musiał walczyć o jego przetrwanie.

Ale coś trzeba robić przecież...

Tak żeby w miarę możliwości nie karmić parazytów

 

zaloguj się by móc komentować

Godny-Ojciec @qwerty 15 listopada 2017 08:05
15 listopada 2017 10:37

Zrobiłem, robię spoko :)

Nie pokażę, bo to nie na pokaz.

A Etruskowie ci prawdziwi Etruskowie powinni zwłaszcza nas zainteresować, bo z jakichś powodów oficjalna nauka od kilkuset lat nie potrafi rozszyfrować ich pisma i języka :) Może jakbyśmy w końcu rozszyfrowali ich pismo to byśmy dowiedzieli się takich rzecz że mózg się zlasuje naszym wrogom?

Tak jak ostanio jeden Hindus patriota zatroskony zanikaniem starożytnego języka sanskrytu ze zdziwieniem odkrył, że hen za Zimalajami w dalekiej Europie Środkowej funkcjonuje ciągle żywy język bardzo sankskryt przypominający :) Nazywa się ten język srbsko-chorbatski :)

 

zaloguj się by móc komentować

marek-natusiewicz @Godny-Ojciec 15 listopada 2017 10:37
15 listopada 2017 10:43

Zapewne KTOŚ ważny dba o to abyśmy byli półgłówkami i ćwierćinteligentami.

A przecież to takie proste: umówić się co do zasad, a nie w kółko: TAK, ale...

zaloguj się by móc komentować

Godny-Ojciec @marek-natusiewicz 15 listopada 2017 10:43
15 listopada 2017 10:59

Biedny Hindus odkrył Srbsko-chorbatski ponieważ znalazł w jakichś starych anglojęzycznych opracowaniach lingwistycznych tablice porównawcze konkretnych słów w licznych jezykach z całego świata. Między innymi serbsko-chorwackie. Rosyjskiego w zestawieniu nie było bo angol co robił zestawienie nie znał bukw cyrylicy. Polskiego tam nie było bo nie było wtey Polski na mapie i miało jej nie być dalej nigdzie. Ale był bardzo do niego podobny w swoim rdzeniu starozytny język Palski, który jest już niestety jezykiem wymarłym, lecz wciąż używanym jako język liturgiczny na Cejlonie.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować